Wzmocnienie odporności

Wzmocnienie odporności
Brak odporności to poważny problem. Czasami pojawia się prawie bez żadnej widocznej przyczyny. Ale  powód tkwi w sposób niewidoczny dla człowieka – została zachwiana równowaga w mikrobiologiczna w organizmie i do głosu dochodzą bakterie lub grzyby chorobotwórcze. Czasami dziecko, które zaczyna chodzić do żłobka czy przedszkola nagle zaczyna chorować – jest to efekt braków mechanizmów obronnych w jego organizmie, czyli krótko mówiąc organizm malucha nie zetknął się z wieloma bakteriami i nie ma mechanizmów obronnych.

Proste hartowanie
Należy dziecko hartować od najmłodszych lat. W Polsce jest tendencja do przegrzewania dzieci, a to trzeba odwrotnie, trochę chłodu dzieciom nie zaszkodzi. Warto by dziecko w domu biegało sobie na boska. Osoby dorosłe mogą hartować się metodami prosto od dr Kneippa: najprostsza metoda to wlanie zimnej wody tak by zakryła stopy i przez najpierw 1 minutę, a później przez 5 minut brodzenie w tej wodzie. Po wyjściu należy wytrzeć stopy do sucha i włożyć grube skarpety. Bardziej odważne osoby mogą hartować się naprzemiennym prysznicem – zaczyna się od ciepłej wody, a kończy zimną, to taki szybki prysznic.

Picie tranu
Od wielu dziesięcioleci dzieci maltretowano piciem tranu – kiedyś, taki naturalny tran dosłownie rósł w buzi, wiele dzieci miało odruch wymiotny. Teraz są trany smakowe oraz w kapsułkach. Pijąc tran trzeba odstawić wszelkie preparaty z witaminą A i D i jeśli bierze się leki przeciwzakrzepowe i nasercowe to trzeba sprawdzić, czy ich działania nie osłabi tran.

Dobieranie pokarmów
„Niech  pokarm będzie Twoim lekarstwem” Hipokrates
Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy ile mają wokół siebie. Nie są to jakieś wyszukane i  pokarmy, ale bardzo tanie i popularne. Na pierwszym miejscu jest czosnek i cebula – one mogą tylko konkurować między sobą. Ważna jest natka pietruszki, kiełki. Warto i to przez cały rok zjadać dziennie łyżkę miodu (ale trzeba pamiętać, że niemowlakom nie podaje się miodu). Warto też zainteresować się aloesem – sok można robić samodzielnie, albo kupić stabilizowany.
Francuzi twierdzą, że jabłko zjedzone każdego dnia daje zdrowie i odporność przez cały rok rok. Warto do tego schrupać chociaż jedną jedną marchewkę, zjeść kilka suszonych moreli, śliwek oraz wszelkiego rodzaju pestek.
Należy dobierać dobre tłuszcze – oleje i oliwy tłoczone na zimno. Do diety wprowadzić trzeba ryby, przede wszystkim morskie, orzechy oraz siemię lniane.
Warto zjadać owoce, które mają dużo witaminy C a także te,pokarmy, które mają inne witaminy i minerały.
Warto na tyle zbilansować dietę, by nie dopuścić do anemii, która powoduje, że  bardzo spada odporność całego organizmu, wspomagać się warzywami i owocami.

Spacer w każdą pogodę
co najmniej półgodzinny spacer i to każdego dnia niezależnie od pogody to obowiązek każdej osoby, która dba o zdrowie.

Pokonuj stres
Pokonywanie stresu i dużo uśmiechu to też dobre sposoby na podnoszenie odporności.

Dobieraj ubranie do pogody
Przegrzanie i przeziębienie zawsze sprzyja obniżeniu odporności. Warto ubierać się na cebulkę, nie przegrzewać się w domu (zimą temperatura w domu to 20-21) i cały rok należy spać przy uchylonym oknie.

Jeśli zaczniesz dbać o zdrowie, to Twoja odporność wzrośnie!

Zapytania z google:

  • tran na grzybice
  • tran a grzybica
  • Tran na gardło